środa, 1 grudnia 2021

Minione chwile, Gabriela Gargaś


 

Powieść o wielkiej miłości – trudnych relacjach, bezsilności wobec uczucia, bólu odrzucenia i obsesji.

Autorka przedstawia na bieżąco historię Anny, która rozrywana tęsknotą i niespełnieniem, wyjeżdża do Szkocji, gdzie zostaje opiekunką Lady Abigail. Leciwa dama opowiada jej dzieje uczucia do polskiego oficera Waldka.

Okazuje się, że pomimo różnicy pokoleń los obu kobiet był podobny – wpadły w pułapkę nieszczęśliwej miłości. Początkowa radość, ekscytacja przerodziły się w cierpienie. Obie podejmują działania, które skazane są na przykrą porażkę, pogrążają się w spirali uzależnienia od ukochanego mężczyzny, tracąc do siebie szacunek… Czy uda im się znaleźć siłę i wyjście z tak koszmarnej sytuacji?

Każdy marzy o gorącym uczuciu, ale nieszczęśliwa miłość staje się piekłem na ziemi!

Bardzo ciekawy okazał się wątek polskich żołnierzy zgrupowanych w Szkocji i ich los po II wojnie światowej. Okazało się, że po latach służby wcale nie byli mile widziani, a wręcz traktowani jak obywatele drugiej kategorii. Sytuacji nie poprawiała tęsknota i nostalgia za ojczyzną, do której nie mogli powrócić ze względów politycznych.

3 komentarze:

  1. Miałam okazję zapoznać się z tą powieścią i podobała mi się.

    OdpowiedzUsuń
  2. To może być całkiem ciekawa i przyjemna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładką mnie zachęca, może kiedyś ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Życie do poprawki, Marta Osa

  Wierzycie w prawdziwą miłość – taką pierwszą, jedyną, niezapomnianą? Ja tak, chociaż zgadzam się z główną bohaterką, że nic nie jest w życ...