poniedziałek, 30 listopada 2020

"Służąca "- Alicja Sinicka


 

„Służąca” Alicji Sinickiej to opowieść o życiu z oprawcą, w ciągłym strachu, próbie wybrnięcia z sytuacji…i zemście.

Pakt z diabłem w dzisiejszych czasach? Niestety tak – to właśnie przytrafiło się pełnej nadziei, radosnej Julii. Złapana w pułapkę, decyduje się zamieszkać i pilnować porządku w pięknej willi państwa Borewskich.

Bohaterka zostaje przywiązana do dziwnej rodziny łańcuchem strachu. Żałuje, że, wyczuwając intuicyjnie zagrożenie i złą energię domu, nie uciekła od razu. Życie z zafascynowanym historią średniowiecza adwokatem, jego zdystansowaną żoną i zamkniętym w sobie synem staje się z każdym dniem bardziej wyczerpujące psychicznie.

Historia bohaterki budzi pytania – Czy można całkowicie zdominować drugiego człowieka? Czy możliwe jest manipulowanie życiem innej osoby?

Czytając, tak udzieliła mi się atmosfera napięcia, niepokoju, nieoczywistości, że wszyscy dookoła zaczęli wydawać mi się podejrzani o udział w nękaniu Julii.

Jest to powieść dla czytelników lubiących atmosferę zła, mroku, irracjonalnego strachu… i dążenia do tego, aby wszelkie doświadczenia przekuwać w siłę.

4 komentarze:

  1. Chyba nie lubię takiej atmosfery. Ale dążenie do tego, by doświadczenia przekuwać w siłę - brzmi nieźle.

    OdpowiedzUsuń
  2. Temat zdecydowanie ważny i aktualny

    OdpowiedzUsuń
  3. Sam opis książki budzi mega ciekawość 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Małżonka uwielbia taka tematyka a opis zachęca do czytania, jeszcze dla mnie czytać książkach po Polsku to jednak za dużo (Jestem z Hiszpanii), ale jestem zainspirowany nad spontaniczny prezent dla niej.

    OdpowiedzUsuń

Dolina szpiegów, Robert Michniewicz

  O wygraniu wojny decydują nie tylko zasoby broni, logistyka, dobrze wyszkoleni żołnierze – ale w dużej mierze działalność wywiadowcza. Cza...