wtorek, 15 marca 2022

Kręgi, Zbigniew Zborowski


 

Bartosz Konecki – prywatny detektyw i były policjant, otrzymuje zlecenie śledzenia pewnej telewizyjnej „gwiazdki”… W ten sposób dociera do okrutnej zbrodni sprzed lat i niespodziewanie znajduje połączenie miedzy nią i aktualnym morderstwem nastolatki…

Z ogromnym zaangażowaniem próbuje wywiązać się ze zobowiązania, ale jednocześnie stara się nie zaszkodzić dziewczynie, którą ma śledzić. Dzięki temu, że rąk nie wiążą mu procedury, szybko może zabrać się do pracy - poznaje rozkład dnia Amelii Stokrockiej, ustala jej adres, numer komórki, a nawet wysyła esemesa ze śledzącym jej poczynania  wirusem… Wprawdzie stosowanie nielegalnych metod uwiera go trochę, jednak konieczność uregulowania opłat i czynszu szybko rozwiewa rozterki.

Konecki jest inteligentny, uczciwy, o wysokim poczuciu sprawiedliwości i odpowiedzialności, po prostu – dobry. Ale również trochę brawurowy i nieobliczalny… Jak się okazuje, posiada również intuicję, a zlecenie ma drugie dno, które nos byłego gliny od razu wyczuł…

W powieści można znaleźć mnóstwo życiowych obserwacji, a w egzystencji bohaterów – wiele problemów, rozterek, które sami przeżywamy. Poczucie niesprawiedliwości, chęć zemsty, zazdrość, pragnienie miłości, bunt wobec rzeczywistości, bezsilność – to tylko niektóre…

Sięgnęłam po tę powieść, ponieważ poznałam Zbigniewa Zborowskiego, jako genialnego autora sag historycznych i ciekawa byłam czy sprawdzi się jako autor kryminałów.  Okazał się mistrzem również w tym gatunku. Powieść ciężko odłożyć choćby na chwilę…

7 komentarzy:

  1. Wszystkie powieści Zborowskiego są ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam autora, ale widzę, że warto poznac jego książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzę tę lekturę, ale jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z tą powieścią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam autora ani lektury ale może zapowiadać się ciekawie 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za kryminałami, ale ta historia wydaje się ciekawa. Zerknę też na te historyczne, zdecydowanie bardziej do mnie przemawiają ☺️

    OdpowiedzUsuń
  6. Autor pisze naprawdę dobrze, jestem pewna, że i tym razem mnie nie zawiedzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nazwisko autora, jest najlepszą reklamą tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Życie do poprawki, Marta Osa

  Wierzycie w prawdziwą miłość – taką pierwszą, jedyną, niezapomnianą? Ja tak, chociaż zgadzam się z główną bohaterką, że nic nie jest w życ...