czwartek, 13 stycznia 2022

Piętno, Przemysław Piotrowski


 

Mroczny, ekscytujący kryminał, rozpoczynający niezwykle wciągającą serię. Uwagę przyciąga okładka – przerażająca i fascynująca, sugerująca sceny rodem z horroru…

Główny bohater – Igor Brudny – to zgorzkniały, szorstki, gburowaty gliniarz, o tajemniczej przeszłości. To nazwisko przyjął zresztą na cześć znanego wszystkim Brudnego Harrego, określając tę zmianę jako transfer z życia numer jeden do życia numer dwa…

Jego inteligencja, surowość, ogradzanie się emocjonalnym murem od całego świata z jednej strony zrażają, ale z drugiej – budzą szacunek. Nie można mu odmówić odwagi, przenikliwości czy nie docenić lojalności. Dzięki tym cechom udaje mu się pomóc w rozwiązaniu niezwykle trudnej, wyjątkowo koszmarnej zbrodni, a właściwie szeregu brutalnych morderstw, dokonanych w okolicach Zielonej Góry.

Moją sympatię wzbudził również Romuald Czarnecki – inspektor w wydziale dochodzeniowo-śledczym – człowiek bystry, opanowany, kulturalny. Ze stoickim spokojem, profesjonalizmem, ale i niebywałą intuicją traktuje każdą sprawę, dzięki czemu odnosi spektakularne sukcesy.

Szczerze polecam – czyta się szybko, zwroty akcji zaskakują, a podjęte zagadnienia zmuszają do głębszego zastanowienia. Na pewno poszukam pozostałych części!

3 komentarze:

  1. Ostatnio czytałam kilka książek tego autora i jestem ciekawa tego wydania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałem i polecam. Rzeczywiście wciąga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze książek tego autora, ale słyszałam, że warto po nie sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń

Zwykła przyzwoitość, Wojciech Chmielarz

  Trzecia część cyklu i nie ma nudy – zwroty akcji, rosnące napięcie, sensacyjne wątki, pełnokrwiści bohaterowie, realistyczne sceny ze zwyk...